Dolgu Lastik Dişleri ve Akü Suyu Tamamlama

Dolgu Lastik Dişleri ve Akü Suyu Tamamlama

1. DOLGU LASTİK DİŞLERİ

Bu konuda lojistik sektöründe, diş izleri aşınmış tabiri caizse kabak olarak nitelendirilen lastiklerin kayma yaptığına dair çok büyük bir yanlış algı hâkimdir.

 Dolgu tekerlerdeki dişler 100km/s üzerinde giden araçlarda su tahliyesi için kullanılmaktadırlar. Dolayısı ile 20km/s üzerine bile çıkmayan forkliftlerde ve iş makinelerinde teker dişlerinin daha iyi yol tutuş sağlaması gibi bir durum geçerli değildir.

Yapılan çalışmalar uygulamalarda pürüzsüz, düz yapıdaki lastiklerin daha iyi yol tutuş sağladıklarını ortaya koymuştur. Aşağıda göreceğiniz üzere dişleri aşınmış olan dolgu lastikler kuru ve ıslak zeminlerde çok daha kısa fren mesafesi sağlamaktadırlar. Forkliftler için üretilen dolgu tekerlerde lastik dişlerinin olmasının tek sebebi ise sektördeki yanlış algı sebebiyle kozmetik amaçlıdır.

Dolayısı ile dolgu lastiklerdeki aşınma diş izlerinden değil, Bütün lastik üreticilerinin de aşınmalarda esas aldıkları teker üzerindeki J60 çizgisi üzerinden takip edilmelidir.

2. AKÜ SUYU TAMAMLAMA 

Kurşun-Asit / Traksiyoner ya da sektörde daha bilinen adıyla sulu akülerde yanlış kulanım sebebiyle birçok sorun yaşanmaktadır. Bunlardan en önemlilerinden biri de akü suyunun yanlış tamamlanması sebebiyle akülerde taşma yaşanmasıdır.

 

Akülerin içerisinde saf su ve sülfürik asit karışımından oluşan elektrolit çözeltisi bulunmaktadır. Şarj deşarj döngüleri sırasındaki kimyasal tepkimeler sebebiyle elektrolit seviyesi zamanla azalmakta ve saf su eklemesi ile seviye normale çekilmelidir.

Buradaki yanlış algı saf suyun şarj öncesi tamamlanmasıdır. Yapılması gereken doğru işlem ise saf suyun şarjdan yaklaşık 30 dakika sonra eklenmesidir. İlk bakışta doğru gelmese bile bu işlemin mantıklı bir açıklaması vardır. Deşarj sırasında kimyasal tepkime sebebiyle kurşun plakalara yapışan asit şarj sırasında tekrar elektrolit çözeltisine karışarak elektrolit seviyesini yükseltmektedir.

Dolayısıyla şarj öncesi saf suyu tamamlanmış bir akü şarj esnasında taşma yapacak, saf su ile birlikte asit kaybına ve doğrudan ya da dolaylı birçok akü problemine yol açacaktır. Sulu akülerinizde saf su tamamlama yaparken bu konulara dikkat edebilirsiniz. Ya da Jungheinrich Li-ion teknolojisine geçiş yaparak bütün akü sorunlarını tamamen ortadan kaldırabilirsiniz.